fredag 6 juli 2012

Barnrik vecka

Barnrik betyder i detta fall rik med barn. Deras energi och livsgnista fyllde både upp mig och hela huset!
En dag åkte vi till Bengtsgård och badade. Temperaturen i Skagern var fortfarande för låg,
men i Bengtsgård, Vänern, var det varmt och skönt!
Att göra leklera med alun visade sig vara ett lyckat projekt.
De två sysselsatte sig i timmar med denna och ett par dagar i rad!
Ibland behöver man sova lite också.....!


Ny dag, ny energi. Nicolas 4 år, snart 5, visade sig vara en baddare på att snickra!

...och Samuel, 10, både sågade, snickrade och målade
en skylt lagom till att mamma skulle komma.

....och så kommer då en kär mamma! (Samuel är lite krigsmålad med ansiktsfärger).

Nicolas har plockat ett smultronstrå...
...som mamma får!

...och kantareller hittade vi också, Nicolas och jag!
...medan Samuel jonglerade. Brås på pappa, måntro?
När ni åkt, hann jag i varje fall hänga upp hängmattan.
Får se när det blir av att ligga i den! :-)
 Veckan har gått fort och har varit intensiv. Jag är tacksam för att ha fått ha er ett tag här och jag grät en skvätt när ni for iväg med bilen. Att skiljas är alltid svårt! På väg tillbaka mot huset påminde mig dock en trippande sädesärla, som nog letade smulor på berghällen, om, att ensam är man aldrig här! Nu är det Italien och släkten på pappas sida som gäller, men snart är väntar riktiga bär- och svamptider här....... Ni är så välkomna tillbaka!

Inga kommentarer: