fredag 16 januari 2015

Stina och Nicolas på besök

Under Trettondagshelgen hade jag glädjen att ha Stina och Nicolas här några dagar. De bodde i min lägenhet i Värmlands Säby. Stina hade med massor med saker, som en jättestor matta att lägga på golvet i rummet och några rullar fina tapeter från Lim och Handtryck samt Boråstapeter och varma sockar åt mig, bl a! Tack, Stina!!!

Sedan gick hon loss på rummet bredvid köket i vanlig ordning, så att det såg riktigt bra ut. I synnerhet idag, sedan Jan, som åter är här på besök, hjälpt mig upp med den vita byrån till hallen på övervåningen. Plötsligt ser nu också den möblerad ut, så det känns som att det blir bättre och bättre, det här!

Det var mysigt att ha dem här och att på  Trettondagsafton få värma Nicolas fötter i mitt knä mot en petflaska med varmvatten, medan vi tittade på Barnen från Frostmofjällen på datorn! Stina hade också med ett element från Sund, så nu har jag faktiskt börja värma köket med hjälp av det istället för med köksspisen. Det finns en gräns för hur kallt man vill ha det i köket när man kommer ned på morgonen.....!

Köksspisen har också har rykt in så fruktansvärt, så allt i köket är täckt av en rökhinna - innanfönstren har jag fått tvätta två gånger sedan jag satte i dem och det är dags igen! Sotaren skulle ha hört av sig den här veckan, men det har han inte gjort. Dock - när våren kommer, skall det bli en riktig gammeldags storstädning av köket från golv till tak!

Stina och Mats
Nicolas gillade att klia Nissan under hakan och hon verkade gilla det rätt bra, hon också!


Hej då, Nissan! Så mysigt var det att ha er här ett tag!

Inga kommentarer: