torsdag 26 maj 2016

Färger i skolsalen

För några år sedan var jag i Ölme skolmuseum på loppis och auktion, då de sålde ut mycket av vad som fanns där. Den här blå färgen är den som kommer fram under den lejongula i skolsalen här i skolan och jag funderar skarpt på att måla salen i den färgen istället, när jag målar om. Nu dröjer det ju något år till eller två innan detta sker, men kanske kan jag skrapa salen nästa år. I så fall blir det målning om två år, förmodligen.

Synpunkter får gärna lämnas! Jag läser dem kanske inte omedelbart och de publiceras inte förrän jag har läst dem, men låt inte det hindra dig från att lämna synpunkter!

Inifrån Ölme skolmuseum.
Bilderna nedan visar vilken färg det var i skolsalen här innan den lejongula / beiga färgen målades på.

Från skolsalen här.
Från skolsalen här.

Inga kommentarer: