söndag 2 september 2012

I björnbärsskogen med Martin

Martin var här ett måndag till onsdag och hjälpte mig bl a med vardagsbestyr så som att hämta vatten, tömma diskvatten, montera ihop en säng med mera med mera. Han underlättade alltså min diskbråcksvardag betydligt och dessutom fick vi några dagar tillsammans här i Södra Råda! Dessa dagar avslutades med en halvtimmes björnbärsplockning, då vi också hittade ett jättefint kantarellställe. En produktiv halvtimme, m a o! Några blåbär och hallon fick också plats.

Lingon fanns det också men det känns inte som att det är något jag skall ge mig på i detta läge.... Björnbären räckte till två burkar och svampen delade vi upp för minst två härliga kantarellomeletter!

Bara för att ni ska se att bråcket inte tagit knäcken på mig och trots att jag hade lite ont i halsen och blev däckad i förkylning och feber med tappad röst dagen efter det att Martin åkt; dvs på torsdagen, lägger jag nedan in några glada bilder på mig själv, som Martin tog!


Foton: Martin Gustafsson

Martin!

1 kommentar:

Jan sa...

Ser gott ut!