tisdag 16 augusti 2011

Lite enklare att bo uppe


...har det förhoppningsvis blivit i och med det nya förrådet, som nu har blivit en liten innetoa, med den gamla innetoan från Ängåsen.

Bordet hittade jag för sådär fem - tio år sedan i soprummet på Atterbomsgatan i Uppsala. Det var ett träfärgat gammalt sjukhusbord (?), som jag tog in och målade antikvitt, bytte ut plastknoppen på mot en järndito och lade sekunda kakelplattor på toppen av.

Kannan, fatet och tvålkoppen hittade Stina och jag nu i sommar på ett loppis i Rudskoga. 100 kr för alltsammans. Passade perfekt, eller hur? Kroken på väggen fanns i huset och handduken är en av sex som jag fick av Brita Gärdebo när jag gifte mig en gång i tiden. Av lin, av Brita handfållade och med handisydda band.

Det känns faktiskt ganska fräscht och fint nu på den här lilla toan!

Inga kommentarer: